Sunday 13 May 2012


SURIA KLCC  macam-macam ada
Suria KLCC adalah pusat membeli-belah terulung di Malaysia, yang terletak di tapak Menara Berkembar Petronas di Pusat Bandaraya Kuala Lumpur. Ia mempunyai kedai-kedai pada 6 tingkat, dengan penyewa utama Isetan, Parkson Grand, Penyimpanan Supermarket Dingin, Tanjong Golden Village, Mahkamah Makanan Aras Tandatangan 2 dan Marks and Spencer. "Suria" adalah perkataan Melayu asli yang berasal dari perkataan Sanskrit "Surya", yang bermaksud "cahaya matahari".



















          Ia menempatkan kedai-kedai yang kebanyakannya mewah dan bergaya seperti Aigner, Alfred Dunhill, Bally, Brioni, Burberry, Calvin Klein, Chanel, Chopard, Jurulatih, DKNY, Emilio Pucci, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna, Fendi, Frank Muller, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss, Jimmy Choo, Karen Millen, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Miu Miu, Moschino, Paul Smith, Piaget, Prada, Rolex, Salvatore Ferragamo, Stuart Weitzman, Tod dan Versace. Terdapat juga kafe, restoran, 12 skrin panggung wayang, dewan konsert, sebuah galeri seni, dan Pusat Penemuan Sains.



selain itu, suria KLCC  juga lebih dikenali sebagai syurga  membeli belah bagi mereka yang menggilai pakaian yang berjenama sesuai dengan kemampuan dan kehendak mereka.
Di samping itu, panorama yang dihasilkan daripada sinaran lampu KLCC yang tersergam indah menjadikan kawasan ini dikunjungi oleh ramai pelancong dan menjadi salah satu tempat yang wajib dikunjungi.
Tambahan lagi, Suria KLCC juga adalah tempat yang sesuai untuk dilawati oleh pelajar-pelajar kerana terdapatnya pusat penemuan sains atau lebih dikenali dengan Petrosains, Discovery Centre Suria KLCC kerana di dalamnya terdapat pelbagai pameran berasaskan sains.

No comments:

Post a Comment